Korporátní identita - JABADABA.CZ

Novému e-shopu na českém trhu jsme definovali kompletní komunikační koncept – název, celkovou komunikační strategii i vizuální identitu. A také jsme pro něj stvořili jedinečného plastového influencera jménem JABADABA JOE.

Vize nové identity

Pro e-shop jsme chtěli úderný název, který bude snadno zapamatovatelný, zvukomalebný a dobře komunikovatelný ve všech mediatypech. Název určený pro obchod s hračkami a trendy vychytávkami, ale dostatečně univerzální pro jeho rozvoj do dalších oblastí. Součástí naší strategie bylo také vytvořit průvodce e-shopu, který se stane hlavní hvězdou propagačních videí a celkově všech promo materiálů. Tato postava bude mít propojení se světem hraček, ale nebude zafixovaná jen jako dětská. Bude moci prodávat prakticky cokoli od sběratelských figurek, přes gaming merch až třeba k hudebním nástrojům a dalším produktům.

Logo a vizuální identita

JABADABA odkazuje na hravost, lehkost a zábavu. Typografie loga je měkká jako plyšová hračka a hladká jako nafouknutý balónek. Obrys kolem logotypu připomíná obláček – symbol lehkosti a fantazie. Bezpatkové verzálky asociují základní jednoduchý podpis a korelují s identitou figurky JABADABA JOE. Logo je černobílé, aby při aplikaci v kombinaci s produktovými fotkami pestrobarevných hraček a dalších produktů nepůsobilo rušivě a zároveň vždy vyniklo.

Jabadaba Joe 3D

JABADABA JOE vznikl jako koncept hračky se samostatnou identitou. Definovali jsme jeho charakterové vlastnosti a celý jeho životní příběh – jako příbalový leták naší figurky, sloužící pro celistvou dlouhodobou komunikaci.  

Inspirací pro jeho vzhled a identitu nám byly globální hračkové bestsellery 80. let 20. století – postavy jako G.I.Joe nebo He-man. Kdo by měl být větším expertem na hračky, než hračka sama?
A i proto jsme z něj – po vzoru úspěšných virtuálních influencerů ze Silicon Valley – stvořili prvního plastového influencera.  

Ze základních 2D skic jsme ho přenesli do 3D rozměru. Definovali jsme jeho pohyby, výrazy a gesta, naučili jsme ho tancovat, nabízet produkty, komunikovat akce. Na základě 3D modelu vznikla plastová figurka – první plastový influencer. JJ byl připraven vstoupit do světa sociálních sítí.

JABADABA napříč online i offline kanály

Pomohli jsme mu se strategií v instore komunikaci i na sociálních médiích.

Facebook je jedním z jeho důležitých prodejních kanálů. Může zde postovat akční nabídky a fotky s oblíbenými produkty ze svého sortimentu, ale také s hračkami dělat rozhovory nebo o nich psát recenze.

Pro Instagram jsme mu doporučili spíše lifestyle linku a nechat followery více nahlédnout do jeho plastového života. Jak to vypadá, když jede hračka pražskou dopravou do práce? Nebo když je v presu? Zvládne také při výletu do Pisy udržet šikmou věž?

JABADABA dnes komunikuje napřímo s koncovými zákazníky a postupně buduje ucelený obraz komunikace. Je ještě na začátku, ale aktivně sdílí lifestyle posty o svém životě jako správce e-shopu, doporučuje své produkty, informuje o speciálních promocích. Vždy s jasným spojením s e-shopem. Vidíme ho třeba na selfie z Hamleys nebo z pražského Comic-Conu, kde měl svůj vlastní stánek.

© 2020 Marketing Studio I Made in Karlín I Ochrana osobních údajůstudio@marketingstudio.cz